Treci la conținut
Sigla Vinted
Înregistrare | Conectare
Vinde acum
Limbă

Română

(Romanian)

  • Femei
  • Bărbați
  • Designer
  • Copii
  • Casă
  • Electronice
  • Divertisment
  • Hobbyuri și colecții
  • Sporturi
  • Despre
  • Platforma noastră

TERMENII ȘI CONDIȚIILE UTILIZATORULUI

Actualizări Termeni și condiții

Noii noștri Termeni și condiții intră în vigoare la 15 septembrie 2025.
Pentru a continua utilizarea Vinted după această dată, va trebui să citești și să accepți noii Termeni și condiții.

 

Versiune nouă valabilă din 17.02.2025

 

BUN VENIT PE VINTED! SĂ ÎNCEPEM CU LUCRURILE DE BAZĂ

1 Despre tine și despre noi

Cine suntem noi. Salutare! Suntem Vinted, UAB. Ne puteți găsi pe str. Svitrigailos nr. 13, 03228 Vilnius, Lituania și sub numărul de societate 302767152. În acești Termeni, Vinted, noi, nouă și ale noastre se referă la Vinted, UAB. De asemenea, facem referire la Afiliații Vinted, care reprezintă toate companiile din grupul nostru. 

Cu ce ne ocupăm. Noi deținem și administrăm site-uri web, aplicații și alte platforme (în ansamblu, Site-ul nostru) unde oferim următoarele Servicii:

  • Găzduire, unde avem rolul de intermediar între cumpărători și vânzători. Nu cumpărăm și nu vindem articole din catalog și nu suntem o entitate care ia parte la tranzacții, 
  • Protecția cumpărătorului, care se aplică drept taxă la fiecare Tranzacție și care asigură faptul că plățile se fac în siguranță, dar și că se pot efectua rambursări dacă articolul se pierde, este deteriorat sau este semnificativ neconform cu descrierea, cu ajutorul echipei noastre de Asistență clienți și
  • alte servicii opționale pentru Cumpărătorii și Vânzătorii noștri, care sunt descrise mai jos. 

Suntem responsabili de Serviciile pe care le furnizăm, în limitele legilor aplicabile și a angajamentelor noastre și conform condițiilor stabilite în acești Termeni.

Despre tine și utilizatorii noștri. Ești unul dintre Utilizatorii noștri, care:

  • are cel puțin 18 ani, 
  • are un cont, 
  • utilizează Serviciile noastre doar în beneficiu personal și nu în scopuri profesionale (în afara cazului în care faci achiziții din postura de Comerciant Pro), 
  • are capacitatea și dreptul de a efectua Tranzacții pe Site și
  • este de acord cu Termenii și cu Regulile pentru catalog. 

Opțiunea ta de a cumpăra și a vinde. Utilizatorii pot fi:

  • un Vânzător care publică bunuri și articole spre vânzare (fiecare, un Articol) într-un catalog electronic de pe Site-ul nostru (Catalogul) și/sau 
  • un Cumpărător, care poate vizualiza, căuta și achiziționa unul sau mai multe Articole ca parte a unui lot din Catalog apăsând butonul de cumpărare, oferind detaliile de plată și făcând clic pe butonul „Efectuează plata” (o Tranzacție). 

Achizițiile de la Comercianți Pro. În funcție de țara în care ești înregistrat, poți cumpăra un Articol de la un comerciant profesional care este identificat de eticheta „Pro” lângă nume și Articolul comercializat (un Comerciant Pro). Tranzacția respectivă va fi reglementată de Termenii și condițiile Vinted Pro, pe care va trebui să le citești și accepți înainte de fiecare achiziție de la un Comerciant Pro. Legile europene pentru protecția consumatorului se aplică pentru toate tranzacțiile cu Comercianți Pro – aruncă o privire aici pentru mai multe informații despre Vinted Pro.

 

2 Despre acești Termeni

Despre acești termeni. Acești termeni și condiții (Termenii) sunt un acord legal între tine și noi și au rolul de a-ți reglementa utilizarea Site-ului și a Serviciilor noastre. Ești de acord cu acești termeni dacă dai clic pe butonul prin care confirmi acceptarea atunci când te înregistrezi cu un cont personal Vinted (Cont) sau când te înștiințăm cu privire la actualizări ale acestor Termeni. 

Semnificația cuvintelor cu caractere aldine. Dacă observi un termen cu majuscule și caractere aldine, înseamnă că acel termen a fost definit și am furnizat o definiție privind semnificația acestuia.

Despre Reguli pentru Catalog. Regulile pentru Catalog, inclusiv Articolele pe care le poți publica (Reguli pentru catalog), constituie partea esențială a acestor Termeni. Cu toate acestea, este posibil ca ceva din acești Termeni să contrazică ceva stipulat în Regulile pentru Catalog. Într-un astfel de caz, ce este stipulat în Regulile pentru Catalog va avea prioritate în fața acestor Termeni. 

Alte informații importante. Oferim linkuri către informații importante din acești Termeni, inclusiv către Centrul nostru de asistență unde poți găsi răspunsuri la cele mai frecvente întrebări puse de utilizatorii noștri. Dar dacă nu poți găsi ce cauți în Centru de asistență (pentru care facem actualizări regulate), contactează-ne folosind oricare din metodele descrise mai jos. 

 

3 Câteva modalități prin care ne poți contacta

Pentru a raporta probleme. Dacă descoperi că un alt Utilizator a făcut ceva ilegal, a încălcat drepturile cuiva sau a încălcat acești Termeni, ne poți înștiința astfel:

  • urmând procedura de raportare descrisă aici, sau 
  • completând acest formular dacă raportezi în mod specific Articole ilegale (precum Articole care încalcă drepturile de proprietate intelectuală). 

Vom încerca să ajutăm entitatea afectată și vom coopera cu autoritățile locale, dacă este necesar.

Pentru a rezolva un dezacord cu noi. Sperăm să te bucuri de utilizarea serviciilor noastre, dar dacă există un dezacord între tine și noi, ne poți informa completând formularul pentru dispută pentru a încerca să rezolvăm problema cât de repede putem.

Pentru alte întrebări. Pentru a ne trimite o întrebare sau o înștiințare, ne poți trimite un e-mail la aceste adrese.

 

CE TREBUIE SĂ ȘTIE TOȚI UTILIZATORII NOȘTRI

4 Cum devii utilizatorul platformei noastre

Cum să creezi un cont. Pentru a-ți crea contul și a-l păstra în siguranță, va trebui să ne furnizezi e-mailul tău și să alegi un nume de utilizator și o parolă unice. Adresele de e-mail temporare sau mascate nu pot fi utilizate pentru a-ți crea Contul. 

Acțiuni de verificare și securitate. În timpul procesului de înregistrare a contului și în orice moment în timpul utilizării Serviciilor, este posibil să îți solicităm să:

  • ne ajuți să verificăm informațiile din Contul tău (precum numărul de telefon, adresa de e-mail sau metoda de plată), 
  • furnizezi informații relevante suplimentare,
  • corectezi orice informație incorectă sau incompletă din Cont sau 
  • răspunzi la întrebări de securitate. 

Astfel, verificăm faptul că tu ești persoana care accesează contul tău și/sau face tranzacții pe Site. Aceste solicitări vor fi direct proporționale cu problema de securitate pe care încercăm să o rezolvăm. Dacă informațiile furnizate de tine sunt incomplete sau incorecte sau dacă nu cooperezi cu solicitările noastre, este posibil să îți blocăm contul, după cum este descris mai jos.    

Restricții pentru cont. Ai voie să ai un singur Cont. Dar dacă îți blocăm Contul tău inițial din cauză că cineva a preluat accesul în mod ilegal, atunci îți poți crea un cont nou. De asemenea, poți avea simultan un Cont și un cont de Comerciant Pro (dacă Vinted Pro este disponibil în țara ta), dar trebuie să ai adrese de e-mail separate asociate cu acestea și trebuie să fie conturi separate în mod clar.

Promoții. Este posibil să te înștiințăm cu privire la oferte speciale, competiții, jocuri sau alte tipuri de promoții pentru o parte din sau pentru toți Utilizatorii noștri (Promoție), în funcție de cerințele de eligibilitate stabilite. Anumite funcții sau funcționalități ale Site-ului pot fi modificate sau indisponibile temporar în timpul promoției. 

Site-uri web și conținut de la terți. Anumite funcții de pe Site-ul nostru utilizează instrumente și servicii care sunt furnizate de terți și care sunt reglementate de termenii și condițiile acestora. Îți vom oferi un link către termenii și condițiile terțului aferent, astfel încât să poți verifica și accepta acordul acestora înainte de a utiliza aceste funcții.

Cum vom prezenta informațiile. Pentru a le oferi Utilizatorilor cea mai bună experiență, este posibil să reorganizăm Catalogul, spațiul publicitar sau alte informații de pe Site. Aceste modificări nu vor afecta Conținutul pe care îl oferim sau obligațiile noastre din acești Termeni. Mai multe informații despre cum se pot obține informații despre reclame pot fi găsite aici.

 

5 Utilizarea informațiilor pe care le partajezi cu noi

Cum folosim datele tale cu caracter personal. Vom prelucra datele tale cu caracter personal pentru a ne îndeplini obligațiile și drepturile în temeiul acestor Termeni și pentru a-ți furniza Serviciile noastre. Citește Politica de confidențialitate pentru mai multe informații despre cum colectăm, stocăm, utilizăm și protejăm datele cu caracter personal. Depunem un efort considerabil pentru a-ți proteja datele cu caracter personal, dar chiar și cele mai puternice măsuri de securitate pot ceda uneori în fața atacurilor cibernetice și nu pot garanta faptul că terții neautorizați nu vor găsi un mod de a accesa sau afecta datele tale cu caracter personal. Astfel, trebuie să iei în considerare ce date cu caracter personal sau alte informații ne oferi, deoarece o faci pe propriul risc.

Cum putem folosi conținutul tău. Ne permiteți nouă și afiliaților Vinted să avem un drept neexclusiv, fără redevențe (adică fără nicio plată din partea noastră către tine) de a utiliza Conținutul tău în întreaga lume, pe durata drepturilor în vigoare. Aceasta înseamnă că putem copia, afișa și adapta Conținutul în scopuri operaționale, comerciale, publicitare și în alte scopuri de business interne, dar și pe orice tip de platformă sau media, inclusiv televizor, în media tipărită sau pe internet (în banner și articole, pe alte Site-uri) și pe rețele de socializare (Facebook, Twitter, Instagram, etc.). Poți opri utilizarea Conținutului de către noi în scopuri publicitare oricând, deselectează această opțiune în setările contului. 

 

6 Ce trebuie și ce nu trebuie să faci

Ce trebuie să faci. Vrem să oferim Serviciile noastre într-un mediu sigur, de încredere și securizat pentru toți Utilizatorii care folosesc Site-ul, dar acțiunile și comportamentul unui Utilizator pot afecta negativ acest obiectiv. Pentru a reuși să menținem un mediu sigur și securizat, ești de acord cu următoarele când utilizezi Site-ul și Serviciile:

  • te conformezi acestor Termeni și legilor aplicabile, 
  • ne oferi informații adevărate, precise și actualizate despre tine și actualizezi imediat Contul dacă informațiile se schimbă (precum adresa de domiciliu),
  • păstrezi confidențialitatea detaliilor de conectare la Cont și a parolei și ne spui dacă suspectezi că cineva a preluat ilegal accesul la Contul tău, 
  • partajează informații de pe Site cu terți, inclusiv pe rețelele de socializare, doar dacă acest lucru este permis de butonul „Partajare” de pe Site și
  • îți asumi responsabilitatea și păstrezi toate drepturile asupra informațiilor, fotografiilor și altor date pe care le încarci pe Site-ul nostru (Conținutul tău).

Ce nu trebuie să faci. Când creezi un cont sau când utilizezi Site-ul sau Serviciile, ești de acord să nu:

  • faci nimic ilegal, imoral, împotriva securității publice sau alte fapte care încalcă drepturile noastre sau alte altcuiva (precum confidențialitate, informațiile confidențiale sau proprietatea intelectuală),
  • utilizezi instrumente software externe (inclusiv, dar nu limitat la: boți, programe de extragere a datelor, programe de tip crawler sau spider) când te înregistrezi pe Site și/sau când utilizezi Site-ul și/sau Serviciile (inclusiv, dar nu limitat la: în scopul promovării Articolelor, adăugarea Articolelor ca favorite), în afara cazului în care o astfel de acțiune este autorizată, oferită sau în orice alt mod permisă de noi,
  • utilizezi orice instrument software extern care poate perturba operarea normală a Site-ului sau a Serviciilor sau poate infecta sau deteriora computerul altui Utilizator,
  • adaptezi, copiezi, editezi, distribui sau comercializezi conținut pe Site fără consimțământul nostru scris anterior, 
  • minezi date, extragi date afișate, folosești programe de tip crawler, dezactivezi, decompilezi sau efectuezi inginerie inversă asupra oricărei părți a Site-ului,
  • publici conținut care laudă, promovează, încurajează sau incită la terorism, rasism, revizionism, xenofobie, homofobie, sexism, discurs care instigă la ură, discriminare, trafic de persoane, crimă organizată, organizații ilegale, autovătămare, suicid, tortură, cruzime împotriva animalelor, justificarea crimelor de război, exploatarea sexuală a copiilor și/sau a adulților, culturi sau alt Conținut ilegal,
  • ștergi și publici din nou același Articol de mai multe ori sau mai multe Articole în vrac, 
  • colectezi, deții sau dezvălui informații pe care le-ai obținut ilegal și care au legătură cu alți Utilizatori, Conținutul lor sau acțiunile lor de pe Site sau alte informații care apar pe Site, dacă acestea pot afecta drepturile altor Utilizatori,
  • promovezi alte Site-uri web sau companii prin reclame pe Site-ul nostru. 

Poți consulta mai multe informații despre standardele comunității noastre aici.

 

7 Dreptul nostru de a gestiona preocupările

Luarea de măsuri corective. Dacă descoperim că faci ceva care încalcă regulile descrise în acești Termeni sau ceva în mod evident ilegal, este posibil să aplicăm acțiunile corective listate mai jos:

  • trimiterea unui mesaj de avertizare cu privire la faptul că trebuie să respecți acești Termeni,
  • eliminarea sau corectarea automată a Articolelor tale din Catalog,
  • retrogradarea, ascunderea sau eliminarea Conținutului tău de pe Site,
  • ascunderea mesajelor private pe care le trimiți, astfel încât destinatarii să nu le poată vedea, 
  • restricționarea Contului tău prin blocarea accesului la anumite funcții (precum trimiterea mesajelor private sau limitarea vizibilității Articolelor tale pentru alți Utilizatori) sau
  • înștiințarea autorităților locale despre activitatea ta dacă există o amenințare privind viața sau siguranța cuiva.

Poți găsi aici mai multe informații despre ascunderea sau eliminarea anunțurilor. 

Blocarea contului tău. Este posibil să îți blocăm contul temporar sau definitiv în cazul în care:

  • am luat o măsură corectivă listată mai sus și ai continuat să încalci în mod repetat acești Termeni,
  • comiți o încălcare serioasă a acestor Termeni, adică: 
      • ne furnizezi informații incorecte, false sau înșelătoare în Contul tău sau nu păstrezi informațiile actualizate, 
      • nu cooperezi cu noi când încercăm să verificăm informațiile pe care le furnizezi în Contul tău, 
      • abuzezi de funcționalitățile Site-ului sau
  • unul dintre scenariile descrise mai jos: Au apărut suspiciuni identificate de un furnizor al Soldului Vinted sau de un procesator de plăți sau probleme cu tranzacțiile, de siguranță sau juridice, persoane minore sau amenințări de securitate. 

Și când spunem că îți vom „bloca” contul, aceasta înseamnă că:

  • nu vei mai putea să accesezi Site-ul cu excepția cazului în care contactezi echipa de Asistență clienți (Asistență clienți), 
  • Publicarea Articolelor tale pe Site va fi anulată, iar acestea vor fi eliminate din Catalog, 
  • nu vei primi o rambursare din partea noastră pentru Serviciile pentru Vânzători pe care le-ai achiziționat de la noi și pe care este posibil ca încă să le folosești, 
  • poți finaliza Tranzacțiile și Retragerile în așteptare, dar în cazul în care Contul tău este blocat din cauza unor suspiciuni de securitate sau a unei fraude semnalate de un furnizor pentru Soldul Vinted, din cauză că a fost compromis Contul sau din cauză că este în mod obiectiv necesar să protejăm interesele și drepturile legitime ale tuturor părților implicate într-o tranzacție este posibil să survină următoarele consecințe:
      • Tranzacțiile tale în așteptare pot fi anulate și toate taxele plătite de Cumpărători le vor fi rambursate Cumpărătorilor și/sau
      • posibilitatea de a face o retragere poate fi restricționată,
  • este posibil să îți respingem cererea de despăgubire (în cazul în care motivul blocării a fost activitatea ta frauduloasă sau ilegală și/sau abuzul față de politicile noastre de despăgubire),
  • este posibil să te împiedicăm să creezi un cont nou pe Site.

Poți da clic aici pentru a afla mai multe informații despre blocări.

Utilizarea metodelor automate și acțiunea rezultată dintr-o înștiințare din partea autorităților. Este posibil să folosim uneori software sau algoritmi automați pentru detecție și pentru a efectua acțiunile corective listate mai sus sau pentru a-ți bloca Contul și este, de asemenea, posibil să acționăm după ce suntem informați în mod corespunzător de Autoritățile competente.

Acțiuni corective sau blocarea vor fi proporționale. Pentru a clarifica, acțiunile descrise mai sus vor fi proporționale cu încălcarea pe care ai efectuat-o și vor ține cont de interesele tale.

Motivare. Dacă aplicăm o măsură corectivă listată mai sus sau dacă îți blocăm contul, te vom informa despre:

  • motivele pentru care am făcut acest lucru, 
  • restricția pe care o vom aplica asupra Conținutului sau Contului tău, 
  • faptele și baza legală pe care ne-am bazat când am luat decizia, 
  • informațiile despre utilizarea mijloacelor automate pentru a lua decizia și 
  • informații despre un eventual recurs (descrise în detaliu în secțiunea de mai jos „Opțiuni de recurs”). 

Cu toate acestea, nu îți vom furniza aceste informații dacă acest lucru ar încălca legea sau recomandarea unei autorități legislative, ar perturba o investigație de fraudă sau ar facilita continuarea fraudei sau dacă ar reprezenta o încălcare serioasă a acestor Termeni sau a termenilor și condițiilor unui furnizor pentru Soldul Vinted.

Aplicarea de măsuri corective sau blocarea fără înștiințare prealabilă. Putem aplica acțiuni corective sau îți putem bloca Contul fără a te înștiința în avans dacă are loc unul dintre următoarele scenarii. Îți vom furniza doar o motivare la momentul la care efectuăm acțiunea:

  • Suspiciuni identificate de un furnizor pentru Soldul Vinted sau de un Procesator de plăți: un furnizor pentru Soldul Vinted sau un procesator de plăți ne raportează o suspiciune privind o încălcare a legii, a termenilor și condițiilor sau o utilizare nepotrivită a Site-ului când ai utilizat serviciile lor de plată și/sau portofel (inclusiv vânzări ilegale pe Site, spălare de bani, finanțare a terorismului, înșelătorie, furt de identitate sau utilizare de documente false). 
  • Probleme cu tranzacțiile: inițiezi o procedură de rezolvare a unei dispute pentru o tranzacție efectuată prin intermediul unui Procesator de plăți și există motive obiective și legitime de a crede că, în acest context, ai încălcat legea, ai încălcat acești Termeni sau ai utilizat în mod necorespunzător Site-ul.
  • Probleme de siguranță și juridice: conținutul tău sau modul tău de utilizare a Serviciilor încalcă legea, reglementările sau regulile de securitate publică sau este probabil să existe consecințe serioase asupra sănătății, siguranței sau a unor interese economice legitime ale noastre, ale altor utilizatori, Comercianți Pro sau terți. Acestea pot include:
      • încărcarea de Conținut care încurajează crime împotriva umanității, incită la ură de rasă sau violență, are legătură cu pornografia infantilă sau alte forme de hărțuire sexuală sau constituie amenințări pentru alți Utilizatori,
      • comiterea furtului de identitate sau alte tipuri de fraudă sau 
      • utilizarea de instrumente software externe la înregistrarea pe Site și/sau la utilizarea Site-ului și/sau a Serviciilor, contrar acestor Termeni sau
      • utilizarea necorespunzătoare a Site-ului în orice fel care supune la risc siguranța altor utilizatori sau securitatea Site-ului (precum conectarea de la adrese IP suspecte, înșelarea sau trimiterea de spam către alți utilizatori). Vom desfășura o investigație de fraudă și vom efectua o verificare serioasă asupra oricăror reclamații primite.
  • Minori: dacă utilizezi Contul și ai mai puțin de 18 ani.
  • Legea ne interzice: înștiințarea ta prealabilă ar încălca o lege, reglementare sau recomandare a unei autorități juridice sau ne-ar putea supune pe noi sau pe Afiliații Vinted unui risc.
  • Amenințări de securitate: există o amenințare asupra securității sau operării fără probleme a sistemului nostru IT.  
  • Încălcări repetate sau grave: comiți o încălcare gravă sau repetată a acestor Termeni.

Opțiunile tale pentru recurs. Poți contesta decizia noastră de a aplica măsuri corective:

  • prin trimiterea unei contestații în sistemul nostru. Pentru a face acest lucru, dă clic pe link-ul din motivarea pe care ți-am trimis-o (dacă ți-am blocat contul sau am luat măsuri corective listate mai sus) sau alte comunicări pe care ți le-am trimis (dacă ne-ai înștiințat cu privire la un conținut sau un cont neconform). Îți vom verifica apelul cât de curând posibil sub supervizarea personalului calificat,
  • prin înaintarea unei cereri către una dintre entitățile de soluționare a disputelor în afara instanțelor sau
  • prin înaintarea unei cereri în instanță către tribunalele naționale conform legilor aplicabile.

 

8 Cum să configurezi un Portofel Vinted (Sold Vinted)

Despre Portofelul Vinted. Poți crea un Sold Vinted, care este un portofel electronic disponibil pe Site. Poți utiliza Soldul Vinted pentru a:

  • recepționa și stoca fonduri pentru un Articol pe care l-ai vândut, 
  • cumpăra un Articol de la alt Utilizator utilizând fondurile din Soldul Vinted, 
  • transfera fonduri din Soldul Vinted către contul bancar personal (Retragere) sau 
  • achiziționa Servicii opționale disponibile pentru Cumpărători și Vânzători.  

Cine are nevoie de unul? Orice Utilizator poate configura un Sold Vinted urmând pași de mai jos. Dacă ești un Vânzător, va trebui să creezi un Sold Vinted în primele 5 zile calendaristice de la efectuarea primei vânzări.

Cum sunt oferite. Soldurile Vinted reprezintă un serviciu de plată care poate fi furnizat de unul dintre furnizorii noștri de servicii de plată terți reglementați (Furnizor pentru Soldul Vinted), precum: 

  • MANGOPAY SA, o instituție emitentă de monedă electronică licențiată din Luxemburg reglementată de Commission de Surveillance du Secteur Financier din Luxemburg, 
  • MANGOPAY U.K. Limited, o instituție emitentă de monedă electronică licențiată din Regatul Unit. Te vom înștiința în avans cu privire la o modificare cu privire la statutul de furnizor de servicii financiare în Regatul unit al companiei MANGOPAY group sau
  • ADYEN N.V., o bancă licențiată din Țările de Jos care este reglementată de Banca Centrală din Țările de Jos (De Nederlandsche Bank),
  • Vinted Pay UAB, o instituție financiară electronică licențiată din Lituania care este reglementată de Banca Centrală a Lituaniei.

Aici se găsesc informațiile care indică ce furnizor oferă servicii financiare în fiecare țară Vinted.

Cum se deschide un Sold Vinted. Pentru a solicita deschiderea unui Sold Vinted, accesează Contul și:

  • accesează „Profil”, selectează „Sold”, iar apoi apasă „Activare sold”, 
  • dacă nu deschizi un portofel înainte, ți se va solicita să faci acest lucru în decurs de 5 zile calendaristice de la efectuarea primei vânzări; altfel, nu vei putea expedia Articolul vândut, iar Tranzacția va fi anulată
  • furnizezi numele complet și adresa. În funcție de furnizorul pentru Soldul Vinted, ți se poate cere să oferi următoarele date: fie data nașterii sau codul numeric personal, adresa, naționalitatea și/sau numărul de telefon (intră aici pentru mai multe informații) și
  • îți dai acordul cu privire la termenii și condițiile furnizorului pentru Soldul Vinted și să iei la cunoștință politica lor de confidențialitate (îți vom oferi un link către aceste date în formularul de deschidere a portofelului).

Verificări KYC. Furnizorii pentru Soldul Vinted îți solicită să completezi procedura „Cunoaște-ți clientul” (Know Your Customer) (Verificări KYC). KYC este o procedură bazată pe reglementări împotriva spălării de bani și a finanțării terorismului care obligă furnizorii de Sold Vinted să îți verifice identitatea și eligibilitatea pentru a utiliza un Sold Vinted (găsești aici mai multe informații). Verificarea inițială este efectuată în timpul deschiderii unui Sold Vinted, după cum este descris mai sus în secțiunea „Cum se deschide un Sold Vinted”. Furnizorii pentru Soldul Vinted îți pot solicita să finalizezi verificări KYC suplimentare și, în funcție de procedurile interne și de legile aplicabile, este posibil să ai nevoie să oferi o copie de pașaport, buletin, permis de conducere, extras bancar și/sau dovada de rezidență în următoarele cazuri:

  • ai atins un prag al valorii totale a tranzacțiilor sau a sumei totale de retrageri efectuate utilizând Soldul Vinted - aceste praguri depind de furnizorul de Soldul Vinted care îți oferă serviciile (găsești aici mai multe informații),
  • în orice moment după ce ai deschis Soldul Vinted dacă Furnizorul pentru Soldul Vinted suspectează că Soldul tău Vinted are o legătură cu o activitate frauduloasă, suspicioasă sau ilegală.

Dacă nu treci de verificarea KYC. Dacă nu treci de o verificare KYC sau dacă nu finalizezi una în timpul solicitării inițiale de a deschide un Sold Vinted, atunci nu vei putea deschide un Sold Vinted. Dacă acest lucru se întâmplă în orice moment al utilizării unui Sold Vinted, Soldul tău Vinted va fi suspendat și s-ar putea să nu poți face achiziții cu fondurile din Soldul Vinted sau Retrageri (poți găsi detalii despre Retrageri mai jos). Aceste limitări pentru Soldul tău pot fi aplicate și de Furnizorul pentru Soldul Vinted în cazuri în care acesta suspectează că ai o conexiune cu o activitate frauduloasă, suspicioasă sau ilegală. 

Cum se efectuează o Retragere. Îi poți solicita Furnizorului pentru Soldul Vinted să efectueze o Retragere accesând „Setări” în Cont și adăugând numărul contului bancar, numele complet și adresa de facturare. Dacă locația ta este:

  • În Zona euro, poți face o Retragere doar în euro către un cont bancar personal localizat în Uniunea Europeană sau în Spațiul Economic European. Efectuarea unei plăți în afara acelor zone sau în alte monede nu este permisă sau 
  • În afara Zonei euro, poți efectua o Retragere în moneda locală și în interiorul țării de rezidență. Nu este permisă efectuarea unei Retrageri în altă monedă sau în afara țării de rezidență. 

 

9 Cum se efectuează plăți

Cum să efectuezi plăți pe Site-ul nostru. Ne dorim să facem ca plata Articolelor sau achiziționarea serviciilor să fie cât de simplă se poate. Poți face o plată utilizând:

  • soldul Vinted - dacă ai fonduri în Soldul Vinted, acestea vor fi utilizate automat ca principala metodă de plată, iar dacă nu ai suficiente fonduri pentru a finaliza achiziția, poți plăti restul cu o altă metodă de plată, 
  • cardul de credit sau de debit sau
  • o altă metodă de plată pe care s-ar putea să o includem pe Site-ul nostru. 

Procesarea plății. Am autorizat furnizori de servicii de plată terți (Procesatori de plăți) să:

  • proceseze plăți online pentru achiziția de Articole sau Servicii opționale pe Site
  • proceseze Retrageri din Soldul tău Vinted sau
  • ofere în anumite cazuri și servicii pentru Soldul Vinted (să acționeze ca Furnizor pentru Soldul Vinted). 

De asemenea, încheiem contracte cu furnizori terți pentru a stoca informațiile metodei tale de plată. Îți vom oferi asistență pentru a putea utiliza Soldul Vinted și Procesatorul de plăți, dar nu îți gestionăm noi plata.

Păstrarea în siguranță a banilor. Dacă achiziționezi un Articol, toți banii pe care îi plătești vor merge într-un cont Escrow separat care este controlat în mod sigur de un furnizor pentru Sold Vinted până ce tranzacția este finalizată. Apoi, prețul Articolului și eventualele taxe de expediere pe care le-ai plătit, pe lângă taxele de expediere plătite în avans, vor fi eliberate către Soldul Vinted al Vânzătorului.

Siguranță și securitate. Asigură-te că detaliile de plată sunt precise, astfel încât plățile efectuate pe Site-ul nostru sunt sigure și securizate. Altfel, plata poate fi anulată sau ți se poate cere să dovedești că metoda de plată este a ta sau că ai autorizat o plată, dacă sistemele de software automate consideră că a fost furată.

Conversie monetară. De asemenea, avem un serviciu de Conversie a monedei care este oferit de Procesatorul de Plăți sau de Furnizorul pentru Soldul Vinted și îi permite unui Cumpărător să plătească pentru un Articol în moneda locală când acesta este vândut într-o monedă diferită. Acest serviciu este oferit în anumite țări, după cum se identifică aici. În cazul în care conversia monedei este disponibilă în țara în care ești înregistrat, se va aplica un onorariu de 1.2% sau 3% din prețul Articolului de către Procesatorul de plăți sau de Furnizorul pentru Soldul Vinted, în funcție de monezile folosite. 

 

10 Trimiterea mesajelor și a evaluărilor

Mesaje private. Poți trimite un mesaj privat către alți Utilizatori pentru a face schimb de informații despre un Articol. Nu trebuie să trimiți un mesaj privat către alt Utilizator pentru niciun alt motiv, în special:

  • reclame, 
  • malware,
  • mesaje nesolicitate sau spam care sunt trimise la cel puțin 5 Utilizatori și
  • mesaje care sunt sau ar putea fi considerate ilegale, obscene, dăunătoare, lipsite de etică, amenințătoare pentru securitatea publică, inadecvate sau incompatibile în orice alt fel cu cele mai bune interese ale companiei Vinted sau ale Utilizatorilor noștri.

Trimiterea unei evaluări. După finalizarea unei Tranzacții, poți alege să scrii și să publici o evaluare despre Tranzacție și despre alți Utilizatori pe Site-ul nostru. Toate evaluările pe care le publici trebuie să fie cinstite și oneste. De asemenea, ia în considerare că nu te vom compensa în nicio formă pentru trimiterea unei evaluări și nu examinăm și nu verificăm evaluările înainte să fie publicate pe Site. 

 

11 Încetarea relației contractuale

Poți înceta relația contractuală. Poți înceta relația contractuală cu Vinted și poți opri utilizarea Serviciilor noastre în orice moment și gratuit prin ștergerea contului sau trimiterea unui e-mail la aceste adrese. 

Sau o putem înceta noi. De asemenea, putem pune capăt acestor Termeni oricând și din orice motiv, trimițându-ți un preaviz scris cu 30 de zile înainte.

Ce se întâmplă în acest caz. Acești Termeni se vor aplica atunci când sunt finalizate toate tranzacțiile și retragerile.

 

EȘTI GATA SĂ FACI BANI?

12 Cum să vinzi un Articol pe Vinted

Ce poți vinde. Trebuie să ai dreptul să transferi dreptul la proprietate asupra unui Articol către un Cumpărător. De asemenea, Articolul pe care dorești să îl vinzi trebuie să:

  • respecte Reguli pentru Catalog, 
  • să respecte restricțiile și cerințele Procesatorului de plăți privind Articolele interzise, dacă este aplicabil. Citește aici pentru a afla dacă astfel de cerințe sunt aplicabile în țara ta și
  • să nu fie ceva ce ai Cumpărat inițial angro sau ca produs cu expediere directă (adică nu ai fizic Articolul) cu o valoare de revânzare mică. 

Publicarea unui articol spre vânzare. Pentru a publica un Articol spre vânzare pe Site, va trebui să faci și să încarci o poză și să introduci o descriere (nu trebuie preluate de pe internet) a Articolului care să reflecte cu acuratețe calitatea și aspectul (inclusiv eventuale defecte sau modificări). Aruncă o privire aici pentru exemple despre ce informații ți se pot solicita. Odată ce Articolul tău este publicat în Catalog și apoi pe Site, acest lucru înseamnă în mod oficial că ai înaintat o ofertă spre vânzare care poate fi acceptată de un Cumpărător. 

Alegerea Cumpărătorului. Dacă un Cumpărător propune un preț nou pentru un Articol ca o contraofertă, Articolul nu este considerat vândut dacă accepți contraoferta. Un Cumpărător are mereu opțiunea de a nu cumpăra Articolul tău după ce accepți contraoferta. Articolul tău este vândut după ce Cumpărătorul îl achiziționează făcând clic pe butonul de cumpărare, iar plata este acceptată.

Retragerea anunțului tău. Poți retrage un anunț oricând înainte ca un Cumpărător să achiziționeze Articolul.

Cum clasificăm și recomandăm informații. Folosim instrumente automate pentru a înțelege, clasifica și recomanda informații relevante pentru Utilizatorii care folosesc Site-ul. Mai multe informații despre cum utilizăm automatizarea pentru a recomanda anumite informații în fluxul Vinted se găsesc în Centrul de asistență. 

 

EȘTI GATA DE CUMPĂRĂTURI?

13 Cumpărarea unui Articol 

Cum să cumperi un Articol. Pentru a cumpăra un Articol din Catalog trebuie să:

  • faci click pe butonul de cumpărare, 
  • selectezi o metodă de plată și o opțiune de livrare și 
  • faci clic pe butonul de plată în pagina de Check-out. 

Cât vei plăti. Pentru fiecare Tranzacție, vei plăti următoarele onorarii care vor fi reținute în Escrow:

  • Prețul Articolului,
  • Costul de expediere prin poștă,  
  • Taxa de protecție pentru Cumpărător (dă clic aici pentru a afla cum o calculăm) și, dacă este cazul
  • onorarii pentru servicii opționale. 

Ce se întâmplă în continuare? Vom primi actualizări de la transportator și te vom înștiința când ar trebui să fie livrat Articolul (sau dacă Articolul pare să se fi pierdut). Citește mai mult despre proces în capitolul de mai jos.

Dacă achiziționezi un Articol în afara Site-ului nostru. Dacă achiziționezi un Articol offline sau în afara Site-ului nostru, nu suntem responsabili pentru acea tranzacție. Acea achiziție este efectuată pe propriul risc și nu va fi acoperită de nicio protecție precum cele pe care le oferim pe Site. 

 

14 Protecția cumpărătorului

Scopul protecției cumpărătorului. Protecția cumpărătorului îți oferă o politica de rambursare în cazul în care un Articol este pierdut, deteriorat sau neconform cu descrierea. Departamentul Asistență clienți te va ajuta pe parcursul acestui proces respectând prevederile din Politica de rambursare. Plata ta va fi reținută în Escrow până când Tranzacția este marcată ca finalizată. Ca memento, Protecția cumpărătorului nu este o asigurare sau un serviciu de protecție juridică și vine ca o completare pe lângă toate celelalte drepturi juridice și garanții pe care le ai. Protecția cumpărătorului este obligatorie și este aplicată ca onorariu pentru fiecare achiziție efectuată utilizând butonul de cumpărare.

Politica de rambursare. Poți solicita o rambursare pentru un Articol dacă:

  • este confirmat ca pierdut sau deteriorat în timpul expedierii, 
  • semnificativ neconform cu descrierea, ceea ce înseamnă că există o diferență semnificativă între Articolul pe care l-ai primit și descrierea sau fotografia din Catalog, precum o dimensiune diferită, o altă culoare sau deteriorare severă (precum pete, mirosuri sau găuri) sau Articolul lipsește dintr-un lot (semnificativ neconform cu descrierea) sau 
  • un Articol contrafăcut neconform cu descrierea.

Dacă există probleme cu Articolul. Trebuie să raportezi problema conform Politicii pentru Protecția cumpărătorului dând clic pe butonul „Am o problemă” în ecranul de mesaj privat în maximum 2 zile calendaristice de la înștiințarea că Articolul a fost livrat sau pare pierdut (Perioada de solicitare a rambursării). Această acțiune va suspenda Tranzacția și toți banii pentru aceasta vor continua să fie reținuți în Escrow până când problema este rezolvată. Dacă nu ne raportezi o problemă în Perioada de solicitare a rambursării, Tranzacția va fi marcată automat drept finalizată. 

Gestionarea unui Articol semnificativ neconform cu descrierea (cu excepția Articolelor neconforme cu descrierea contrafăcute). Îți sugerăm să discuți mai întâi cu Vânzătorul pentru a explica cu ce probleme te confrunți, astfel încât vânzătorul să fie de acord cu o rezolvare cu care să fiți amândoi mulțumiți. Dar dacă nu reușiți să ajungeți la un acord, poți înainta problema către noi. Dacă afirmi că Articolul este NCD în timpul Perioadei de solicitare a rambursării, vom înștiința Vânzătorul despre aceasta. Vânzătorul poate:

  • să nu îți solicite returnarea Articolului către acesta și să ofere o rambursare sau 
  • să îți solicite să returnezi Articolul în decurs de 5 zile lucrătoare pentru a primi rambursarea. Ești responsabil pentru plata costurilor de expediere retur, în afara cazului în care cazi de acord cu Vânzătorul să se procedeze invers și vom înștiința Vânzătorul odată ce trebuie să primească Articolul sau dacă acesta apare ca pierdut. De la momentul înștiințării Vânzătorului, acesta are 2 zile pentru a confirma faptul că a primit Articolul și totul este în regulă (în acel moment vei primi rambursarea) sau pentru a raporta o problemă (caz în care banii vor fi reținuți în continuare în siguranță în Escrow până la rezolvarea problemei). În cazul în care Cumpărătorul a achiziționat Articole ca parte a unui lot, acesta poate returna numai Articolul (Articolele) semnificativ neconform(e) cu descrierea din lot. 

Dacă Vânzătorul nu efectuează una din acțiunile de mai sus în 14 zile de la momentul la care ai raportat problema sau dacă tu sau Vânzătorul a raportat o problemă către noi în orice moment în timpul acestui proces, departamentul Asistență clienți va lua decizia finală pentru a decide dacă un Articol e neconform cu descrierea.

Gestionarea unui Articol neconform cu descrierea contrafăcut. Dacă afirmi că un Articol este unul contrafăcut neconform cu descrierea în Perioada de solicitare a rambursării, vom investiga problema și te vom contacta pe tine și pe Vânzător și vom obține informații de la ambele părți implicate pentru a lua o decizie obiectivă. 

  • Dacă autenticitatea Articolului nu este pusă la îndoială, atunci vom finaliza Tranzacția și vom elibera banii în Escrow către Vânzător. 
  • Dacă nu există suficiente informații pentru a determina dacă un Articol este unul contrafăcut neconform cu descrierea sau nu, atunci vom considera că este un caz ambiguu și vom anula Tranzacția, îți vom rambursa după cum se descrie în tabelul de mai jos și îți vom solicita să returnezi Articolul către Vânzător și vom plăti pentru costurile de expediere retur (în afara unui alt acord la care s-a ajuns cu Vânzătorul).
  • Dacă există dovezi puternice care să confirme că Articolul este unul contrafăcut neconform cu descrierea, atunci vom înștiința Vânzătorul. Acesta va avea 24 de ore să ofere dovezi că Articolul este autentic. Dacă nu poate face acest lucru sau nu oferă informațiile necesare, vom anula tranzacția și nu va trebui să returnezi Articolul către Vânzător pentru a obține o rambursare, după cum este descris în tabelul de mai jos. 

Dacă o problemă ne este înaintată: Vom examina cazul și este posibil să solicităm informații și dovezi din partea ta și a Vânzătorului pentru a documenta o decizie obiectivă pentru a stabili dacă situația este eligibilă pentru o rambursare conform Politicii de rambursare. Tu și Vânzătorul sunteți de acord să respectați decizia finală.

De ce nu vei primi o rambursare. Nu vei putea primi o rambursare dacă:

  • raportezi o problemă deoarece un Articol este neconform cu descrierea, dar se determină că nu este neconform cu descrierea,
  • ai confirmat deja că totul este în regulă cu Articolul când l-ai primit, 
  • nu ai raportat problema către noi în Perioada de solicitare a rambursării, 
  • nu le-ai oferit celor de la Asistență clienți dovada că un Articol este deteriorat sau neconform cu descrierea în intervalul comunicat de aceștia,
  • ai utilizat, spălat sau modificat Articolul în vreun fel înainte de a-l returna sau 
  • ești sub investigație din cauză că ești suspectat de abuzarea sau utilizarea necorespunzătoare a Protecției cumpărătorului prin solicitarea unei rambursări.

Ce tip de rambursare poți obține. Poți obține o rambursare pentru anumite onorarii după cum este descris în tabelul de mai jos:

Ce returnezi

Tip de onorariu

Rambursare

Un singur Articol (nu o parte dintr-un lot)

Onorariu de protecție pentru Cumpărător

Rambursare integrală 

Preț Articol

Rambursare integrală

Cost de expediere prin poștă preplătit

Rambursare integrală 

Costuri de expediere retur

  • Dacă plătești expedierea returului, costurile asociate vor fi deduse din rambursarea ta
  • În cazul în care coletul este pierdut sau deteriorat, nu vei fi taxat pentru costurile de expediere retur

Articolele individuale neconforme cu descrierea care au făcut parte dintr-un lot (dar nu returnezi întreg lotul)



Onorariu de protecție pentru Cumpărător

Onorariul de protecție pentru Cumpărător va fi recalculat pe baza Articolelor pe care le păstrezi din lot și vei primi o rambursare rezultată din diferența dintre Onorariul de protecție pentru Cumpărător pe care l-ai plătit inițial și onorariul recalculat. Găsești mai multe informații aici.

Preț Articol

Rambursare integrală 

Taxă de expediere plătită în avans

Rambursare integrală

Costuri de expediere retur

  • Dacă plătești expedierea returului, costurile asociate vor fi deduse din rambursarea ta. 
  • În cazul în care coletul este pierdut sau deteriorat, nu vei fi taxat pentru costurile de expediere retur.

Întregul lot de Articole*


*Pentru Articole contrafăcute neconforme cu descrierea nu este nevoie să faci retur. Pentru a obține o rambursare, returnează doar Articolele din lot care sunt autentice 

Onorariu de protecție pentru Cumpărător

Rambursare integrală 

Preț Articol

Rambursare integrală 

Taxă de expediere plătită în avans

Rambursare integrală 

Costuri de expediere retur

  • Dacă plătești expedierea returului, costurile asociate vor fi deduse din rambursarea ta
  • În cazul în care coletul este pierdut sau deteriorat, nu vei fi taxat pentru costurile de expediere retur

Servicii opționale

Onorariu verificare Articol 

Rambursare integrală 

Taxă de verificare electronice

Rambursare integrală

 

CE ALTCEVA OFERIM? 

15 Servicii opționale pentru Vânzători

Servicii pentru Vânzători. Vânzătorii pot alege să achiziționeze alte servicii opționale descrise în  Centrul de asistență în schimbul unor onorarii suplimentare (Servicii pentru Vânzători). Consultă opțiunea de mai sus numită „Cum se efectuează plăți” pentru informații despre cum poți achiziționa Servicii pentru Vânzători. Fiecare serviciu pentru Vânzători este un serviciu automat de unică folosință și nu este transferabil de la un Articol la altul sau între Utilizatori. Îți vom spune cât costă un anumit Serviciu pentru Vânzători și cât timp îl poți folosi înainte de a-l achiziționa. De asemenea, îți vom trimite o confirmare a achiziției pe adresa ta de e-mail. 

 

16 Servicii de verificare opționale pentru Cumpărători 

Servici de verificare. Oferim următoarele Servicii de verificare opționale plătite pentru Cumpărători în anumite țări, în care acestea sunt disponibile:

  • Serviciul de verificare Articol: Pentru Articolele eligibile (cu excepția electronicelor), vom depune toate eforturile rezonabile din punct de vedere comercial pentru a confirma autenticitatea articolului pe baza unor criterii obiective, inclusiv cunoștințele noastre despre marcă și informațiile de care dispunem. Găsești mai multe informații despre verificarea Articolelor, dacă Articolul tău este eligibil și dacă serviciul este disponibil în țara ta aici. 
  • Serviciu de verificare electronice: Pentru Articole specifice publicate în categoria electronice, verificăm atributele, starea, funcționalitatea și autenticitatea Articolului pe baza unor criterii obiective, inclusiv cunoașterea mărcii și informațiile de care dispunem. Află mai multe informații despre Serviciu de verificare electronice, dacă Articolul tău este eligibil și dacă este disponibil în țara ta aici. 

Aceste servicii sunt opționale pentru Cumpărători și sunt oferite separat, în plus față de serviciul nostru de protecție a Cumpărătorului. Cumpărătorul și Vânzătorul vor fi informați cu privire la progresul procesului de verificare prin mesaje private pe Site.

Cum funcționează. Serviciile de verificare pot fi achiziționate numai pentru un singur Articol eligibil. Este posibil să actualizăm în viitor criteriile de eligibilitate. Articolele eligibile vor fi, de asemenea, marcate cu un ecuson în Catalog. Dar, dacă un anunț este modificat de Vânzător după ce este publicat, nu va mai putea fi eligibil pentru Serviciile de verificare. 

Ce trebuie să știe Cumpărătorii. 

  • Achiziție și procesare: Te vom informa despre costurile Serviciului de verificare pentru un Articol înainte de a-l plăti (vezi secțiunea „Cum se efectuează plăți” pentru modalitățile de plată). În cazul în care cumperi Serviciul verificare, Vânzătorul ne va trimite Articolul pentru a-l verifica înainte de a-l trimite către tine. Îți vom trimite Articolul dacă trece de verificare; altfel, vom trimite Articolul înapoi Vânzătorului, iar tranzacția va fi anulată dacă acesta nu trece de verificare. Vom trimite o rambursare în funcție de tabelul cu tipuri de rambursare de mai sus. 
  • Returnarea unui Articol cumpărat cu Serviciul de verificare, cu condiția să ne fi notificat în Perioada de solicitare a rambursării și:
      • Pentru Verificare Articol: 
          • Retur pentru Articol neconform cu descrierea (cu excepția Articolelor contrafăcute): Dacă vrei să returnezi un Articol din cauză că suspectezi că e neconform cu descrierea, Articolul trebuie să ne fie trimis înapoi prin alt proces Verificare Articol. 
          • Retur pentru un Articol contrafăcut neconform cu descrierea: Dacă dorești să returnezi un Articol deoarece este un Articol contrafăcut neconform cu descrierea:
            • dacă, pe baza verificării inițiale a Articolului efectuată de noi înainte de a-ți trimite Articolul și a oricăror dovezi suplimentare, nu există niciun motiv să ne îndoim de autenticitatea Articolului, tranzacția este finalizată, iar prețul Articolului este eliberat Vânzătorului; sau 
            • în toate celelalte cazuri îți vom solicita să trimiți Articolul înapoi la depozitul nostru pentru încă o Verificare a Articolului. Dacă Articolul trece de verificare, ți-l vom trimite înapoi și Tranzacția va fi finalizată. Dar dacă Articolul nu trece de verificare, atunci tranzacția va fi anulată, vom returna Articolul Vânzătorului și îți vom oferi o rambursare bazată pe tabelul de mai sus. 
      • Pentru Verificare electronice: Dacă dorești să returnezi un Articol după ce ni l-ai raportat ca neconform cu descrierea (potrivit secțiunii „Protecția cumpărătorului” de mai sus), Articolul trebuie trimis înapoi către noi pentru a trece printr-un proces de verificare a returnării pentru a ne asigura că este același Articol care a fost achiziționat înainte de a fi returnat Vânzătorului și pentru a anula tranzacția. Dacă Articolul nu este același, îți va fi returnat, iar noi vom elibera banii către Vânzător. 

Ce trebuie să știe Vânzătorii. 

  • Nu poți opta pentru omitere: Nu poți opta pentru a omite posibilitatea unui Cumpărător de a achiziționa Serviciul de verificare pentru Articolul tău dacă este eligibil, deoarece acest serviciu este oferit de noi Cumpărătorului. 
  • Este posibil să solicităm informații suplimentare: atunci când reclamația este înaintată către Vinted, dacă există motiv să ne îndoim de autenticitatea, funcționalitatea, starea sau orice alte atribute ale unui Articol (în funcție de relevanță pentru oricare din Serviciile de verificare), este posibil să îți solicităm să trimiți informații sau dovezi suplimentare. În cele din urmă, noi decidem, dacă putem verifica Articolul. 
  • Nerespectarea Regulilor pentru Catalog: Dacă descoperim un Articol care nu respectă Reguli pentru Catalog în timpul procesului de verificare, este posibil ca Articolul să nu treacă de verificare.
  • Consecințele neaprobării: Dacă Articolul nu trece de procesul de verificare i) pentru că există motive de îndoială cu privire la autenticitatea Articolului în cazul verificării Articolului; ii) pentru că atributele, starea și funcționalitatea nu sunt aceleași cu cele descrise în anunț sau pentru că există motive de îndoială cu privire la autenticitatea Articolului în cazul verificării electronicelor sau iii) pentru că, în general, Articolul nu respectă Reguli pentru Catalog, tranzacția va fi anulată. În cazul în care Articolul nu trece de verificare, deoarece este considerat ca nefiind autentic sau deoarece nu respectă Regulile pentru Catalog, acesta nu mai poate fi publicat pe Site. Vezi mai multe detalii despre aceste restricții aici.
  • Articole pierdute sau deteriorate: Dacă Articolul este pierdut sau deteriorat în timp ce îl examinăm, îi vom rambursa Cumpărătorului și vom compensa Vânzătorul pentru întregul preț publicat al Articolului. Poți afla mai multe aici. 

Responsabilitățile noastre pentru Serviciul de verificare.

  • Verificarea Articolului: Serviciile de verificare vor fi efectuate cu atenția și diligența profesională cuvenite de către personal corespunzător instruit. Acesta va efectua examinarea pe baza unor criterii obiective, inclusiv cunoștințele despre marcă și informațiile disponibile. Mărcile nu susțin și nu sunt asociate în niciun fel cu Serviciile de verificare. Vinted nu este implicat în nicio modificare, reparație, înlocuire sau recondiționare a Articolului și nu asigură detectarea defectelor de fabricație sau de siguranță.
  • Răspunderea noastră: Ne asumăm responsabilitatea pentru orice vătămare cauzată de acțiunile noastre intenționate sau pentru orice greșeală gravă. Sunt incluse situațiile în care s-au adus vătămări vieții, corpului sau sănătății și pentru care există obligații legale. În cazul în care nu ne îndeplinim obligațiile contractuale importante, și anume obligații esențiale pentru buna executare a contractului și la a căror îndeplinire partenerul contractual se poate aștepta în mod obișnuit, responsabilitatea noastră se limitează la prejudiciul previzibil care este specific acordului. Vinted, Vinted Affiliates, împreună cu reprezentanții noștri, terții implicați în prestarea serviciilor și agenții, nu vor fi trași la răspundere dincolo de aceste limite. 
  • Pentru serviciu de verificare electronice, producătorul Articolului și Vânzătorul sunt responsabili pentru siguranța Articolului. Dacă Articolul cumpărat sau vândut pe Vinted a fost sigilat, Vinted nu va fi responsabil pentru pierderea, în procesul de verificare pentru electronice, a garanției de conformitate sau a garanției comerciale oferită de către producător.
  • Eliminarea datelor din Articol. Nu suntem responsabili pentru eliminarea (completă) a datelor, inclusiv a datelor confidențiale și personale sau deconectarea conturilor personale de la Articol. Nu ne asumăm nicio responsabilitate sau răspundere pentru pierderea datelor.
  • Trimiterea Articolelor în străinătate: Uneori, e posibil să fie nevoie să trimiți Articolul tău în altă țară în scopul verificării. Regulile de import/export și procedurile s-ar putea aplica în acea situație.
  • Confiscarea sau distrugerea: Dacă un Articol este luat de la noi de autorități sau de proprietarul drepturilor de proprietate intelectuală ale Articolului, nu ți-l vom putea returna (indiferent dacă ești Cumpărătorul sau Vânzătorul Articolului) și vom urma procesul legal. 
  • Evenimente neașteptate: Dacă se întâmplă ceva care nu este în controlul nostru (precum un dezastru natural, conflicte militare (indiferent dacă a fost declarat război), revolte, explozii, incendiu, inundații, cutremure sau epidemii), nu vom fi responsabili pentru întârzieri sau probleme. Vom încerca să îți trimitem informații actualizate și să rezolvăm problemele cât de curând posibil.
  • Articole nelivrabile: Dacă ne oferi intenționat sau din neglijență o adresă de livrare incorectă (inclusiv în cazul unui retur) sau dacă nu accepți o livrare, este posibil să încercăm o nouă livrare la aceeași adresă. Dacă o nouă încercare de livrare nu are succes, te vom informa și vei avea la dispoziție 6 săptămâni (în cazul verificării Articolului) și 30 de zile (în cazul verificării electronicelor) pentru a furniza o adresă corectă sau pentru a facilita livrarea. Dacă nu confirmi preferința în acest interval de timp, renunți la dreptul tău de a primi Articolul conform acestor Termeni și putem să aruncăm Articolul, să-l vindem sau să-i schimbăm destinația. Te vom informa despre aceste consecințe legale în înștiințarea menționată mai sus. De asemenea, ești responsabil de orice costuri adiționale care rezultă în urma livrărilor eșuate. În cazul în care Articolul nu poate fi livrat Vânzătorului, Cumpărătorul ne autorizează să urmăm pașii de mai sus și să exercităm drepturile de mai sus în numele Cumpărătorului în relație cu Vânzătorul.
  • Suspendarea serviciilor de verificare: Ne rezervăm dreptul de a suspenda/întrerupe, cu o notificare prealabilă rezonabilă, disponibilitatea serviciilor de verificare. În cazul în care trebuie să efectuăm modificări urgente din motive de securitate, siguranță, cerințe legale sau de reglementare, este posibil să nu îți putem oferi o notificare prealabilă, dar te vom anunța de îndată ce vom putea. 

 

17 Expedierea

Ce este Expedierea preplătită. Poți achiziționa eticheta de expediere plătită în avans de pe Site în timpul tranzacției, care este oferită de Vinted Go UAB (Vinted Go) care colaborează cu transportatori pentru a transporta și a livra articolul pe care l-ai achiziționat (Expediere plătită în avans). Trebuie să utilizezi această etichetă oferită pe site pentru a trimite și/sau a returna un articol în 5 zile lucrătoare de la achiziție, altfel tranzacția va fi automat anulată sau finalizată (în cazul returnării unui articol). 

Cât costă. Taxele de expediere plătite în avans vor varia în funcție de dimensiunea coletului, ruta de expediere, transportator și posibilele reduceri. Vei vedea cât costă înainte de check-out. 

Urmărirea coletului și transportatorii. Poți urmări starea transportului Articolului pe Site, pe baza informațiilor oferite de transportator. În măsura permisă de lege, noi și Vinted Go ne declinăm răspunderea dacă transportatorul furnizează informații de urmărire imprecise, incomplete sau neactualizate. Data livrării Articolului va depinde de transportatorul utilizat. Poți afla mai multe informații aici despre transportatorii disponibili în prezent pentru expediere plătită în avans, dar putem adăuga, suspenda sau elimina transportatori în orice moment. Transportatorii vor efectua livrarea Articolului. Nu suntem un transportator și/sau un furnizor de servicii poștale și nu manipulăm, sortăm și livrăm fizic, și nu gestionăm în alt mod un Articol achiziționat de pe Site în timpul procesului de livrare. 

Responsabilitățile tale. Dacă trimiți un Articol utilizând expedierea plătită în avans, trebuie să respecți Regulile de împachetare Vinted Go și lista cu Articole interzise, pe care le poți găsi aici. Dacă există dovezi că nu ai respectat Termenii sau Regulile pentru Catalog, s-ar putea să nu fii eligibil pentru a primi o rambursare sau o compensație în cazul în care coletul este pierdut sau deteriorat în tranzit. 

Dacă un colet este pierdut sau deteriorat. Dacă există o dispută cu privire la pierderea sau deteriorarea cauzată unui Articol în timpul tranzitului, informațiile oferite de Vinted Go sau de transportator vor fi considerate precise în afara cazului în care ne prezinți dovezi contrare înainte de finalizarea Tranzacției. Dacă un Articol a fost împachetat corespunzător, dar coletul este pierdut sau deteriorat în tranzit:

  • Cumpărătorul va primi o rambursare conform prevederilor din Politica de rambursare (acoperită de Protecția cumpărătorului) și
  • Vânzătorul va primi compensație pentru pierdere sau deteriorare din partea Vinted, iar valoarea poate varia în funcție de transportatorul utilizat (consultă Centrul de asistență pentru mai multe detalii).

Dacă este utilizată altă metodă în afară de Expediere preplătită pentru a expedia un Articol achiziționat de pe Site, Vânzătorul este responsabil pentru coletele pierdute sau deteriorate, dar și pentru solicitarea compensației direct de la transportator. 

 

PENTRU ÎNCHEIERE: CÂȚIVA TERMENI IMPORTANȚI

18 Ce vei vedea pe Site

Site-ul este proprietatea noastră. Noi, Afiliații Vinted și/sau licențiatorii deținem toate drepturile de proprietate intelectuală asupra Site-ului, inclusiv sistemul, aspectul, software-urile, mărcile comerciale și numele de domeniu.

Garanția conformității. Dacă locuiești în Uniunea Europeană, beneficiezi de o garanție legală a conformității pentru serviciile noastre digitale. Aceasta înseamnă că suntem răspunzători în fața ta dacă serviciul digital nu este conform la momentul la care este oferit, dacă descoperi acest lucru în decurs de 2 ani, sau dacă devine evident în timp pe durata furnizării continue a serviciului digital. Pentru a face o reclamație, urmează procesul descris mai jos la secțiunea „Cum vor fi gestionate disputele”. 

Disponibilitatea Site-ului. Nu suntem responsabili pentru întreruperi în disponibilitatea Site-ului nostru cauzate de mentenanță sau alte evenimente care sunt în afara controlului nostru rezonabil. Ținând cont de interesele legitime ale Utilizatorilor și dacă este posibil, pe baza factorilor relevanți (precum siguranța Site-ului), vom încerca să:

  • te informăm despre restricții planificate sau existente ale disponibilității, 
  • planificăm perioadele de întrerupere în afara orelor de vârf și
  • păstrăm într-o limită rezonabilă, potrivit standardelor pieței, perioadele de întrerupere a funcționării corelate mentenanței periodice.

 

19 Responsabilitățile tale și ale noastre

Responsabilitățile tale. Când utilizezi Site-ul și Serviciile noastre, ești responsabil pentru:

  • Conținutul tău și orice acțiuni de pe Site care sunt efectuate de pe Contul tău,
  • toate Articolele publicate, vândute și transferate de tine către Cumpărători (inclusiv declarațiile făcute despre Articole),
  • evaluările publicate și
  • orice dispute care rezultă din acțiunile tale.

Taxe. Nu suntem responsabili pentru obligații fiscale sau obligații de raportare care ți se pot aplica din cauza activităților de pe Site. 

Furnizorul de găzduire. Datorită faptului că oferim servicii de Găzduire pentru tine și alți Utilizatori, nu efectuăm o monitorizare generală a Conținutului sau a Articolelor publicate pe Site. În măsura permisă de lege, nu avem nicio responsabilitate față de tine pentru pierderile sau deteriorările corelate cu Tranzacția, în afara celor stipulate clar în Protecția cumpărătorului, angajamentele noastre din acești Termeni și obligațiile noastre legale. 

 

20 Cum vor fi gestionate disputele

Dispute între tine și noi. Dacă nu putem rezolva un dezacord semnalat prin formularul pentru dispute sau dacă nu ești mulțumit de rezultat, poți apela la centrul online de soluționare  a disputelor din cadrul Comisiei Europene sau poți contacta entitățile naționale de protecție a consumatorilor pentru servicii alternative de rezolvare a disputelor aici. Dacă ai o dispută cu noi, poți, de asemenea, să trimiți o reclamație către tribunalele locale (rezidența obișnuită).

Legea aplicabilă. Acești Termeni se supun legilor naționale ale țării în care locuiești (rezidența obișnuită).

 

21 Ultimele informații necesare

Actualizări ale Termenilor. E posibil să fie nevoie să actualizăm acești Termeni în viitor. În funcție de tipul de modificare, te vom înștiința pe baza tabelului de mai jos:

Schimbarea pe care o vom face

Când te vom înștiința

Trebuie să faci ceva?

Mici editări (precum corectarea unei greșeli de ortografie)

Vom face acele actualizări pe care le poți verifica oricând dorești

Nu!

O modificare pentru a rezolva o problemă de securitate sau pentru a preveni daune sau abuz

30 de zile în prealabil, în afara cazului în care nu este fezabil din motive de siguranță

Nu!

Adăugarea unor servicii noi sau funcționalități noi și îmbunătățiri aduse Serviciilor existente (dar acestea nu vor avea vreun impact asupra Tranzacțiilor în așteptare și nu vor afecta negativ utilizarea Serviciilor)

30 de zile în prealabil

Nu!

Orice modificare adusă acestor Termeni

30 de zile în prealabil

Fă clic pe „Acceptare” pentru a-ți oferi acordul cu privire la noii Termeni în curs de 30 de zile de la primirea înștiințării


În cazul în care nu dorești să accepți noii Termeni, poți în continuare: să închizi gratuit contul, să contactezi departamentul Asistență clienți, să descarci datele tale cu caracter personal, să finalizezi o Retragere 

Aceste modificări nu se vor aplica retroactiv și nu vor afecta nicio Tranzacție pe care ai finalizat-o deja pe Site.  

Dacă nu ești de acord cu o modificare. Dacă nu ești de acord cu modificările pe care le-am adus Termenilor, poți încheia gratuit relația cu noi după finalizarea Tranzacțiilor în așteptare. 

Cesiune. Ne putem transfera drepturile și obligațiile din acești Termeni către alte organizații, dar te vom informa cu 30 de zile înainte. Dacă nu ești de acord, poți pune capăt imediat acestor Termeni închizând Contul. Nu ai permisiunea de a-ți transfera drepturile și obligațiile din acești Termeni către altă persoană.

Fără parteneriate. Acești Termeni nu creează un parteneriat o relație de agenție între tine și noi. Niciunul dintre noi nu are dreptul să intre într-un acord în numele altcuiva sau să oblige din punct de vedere juridic cealaltă parte în niciun alt fel.

Separabilitate. Dacă un tribunal sau o autoritate competentă decide că orice secțiune a acestor Termeni este ilegală, secțiunile rămase vor rămâne în vigoare.

‎ 

‎ 

  .

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Descarcă din App Store
  • Descarc-o din Google Play
  • ‌
  • ‌
  • ‌
  • ‌
  • ‌
  • Vinted
    • Despre noi
    • Sustenabilitate
    • Presă
    • Publicitate
    • Accesibilitate
  • Discover
    • Cum funcționează
    • Verificare articol
    • Aplicații mobile
    • Panou informativ
  • Ajutor
    • Centrul de asistență
    • Vânzare
    • Cumpărare
    • Încredere și siguranță
  • Centru de confidențialitate
  • Politica privind modulele cookie
  • Termeni și condiții
  • Platforma noastră